Výjimky státní podpory EU by se měly týkat i samostatné silniční dopravy

Podpořit dekarbonizaci a zelená řešení v dopravě je třeba bez ohledu na druh dopravy. Zvýhodňováním jen některých druhů dopravy se budou vytvářet nerovné podmínky a záměr ztratí svou dynamiku. Tvrdí to Sdružení silničních dopravců ČR Česmad Slovakia, které zdůrazňuje, že nové výjimky státní pomoci EU by se měly týkat i samostatné silniční dopravy.

„Cestní doprava je mezi jednotlivými druhy dopravy dominantní a záměr dekarbonizace odvětví dopravy, který nebude respektovat potřebu finančních pobídek do samotné silniční dopravy, se bude prosazovat velmi těžko a v mnohem menším rozsahu,“ konstatoval prezident sdružení Pavol Piešťanský.

Česmad přiblížil, že Evropská komise (EK) předložila 6. července návrh nařízení Rady, který umožňuje Komisi vyjmout z povinnosti předchozího oznámení podle pravidel EU o státní podpoře určité druhy pomoci pro železniční, vnitrozemskou vodní a multimodální dopravu.

Young casual Businessman with backpacj and book Running To Catch Bus Stop during summer day.

Sdružení podotklo, že se jednoznačně ztotožňuje s postojem Mezinárodní unie silniční dopravy (IRU). Ta požaduje, aby i samostatná silniční doprava byla zahrnuta do nových výjimek z notifikační povinnosti státní podpory EU na podporu dekarbonizace na stejném základě jako železniční a vnitrozemská vodní doprava.

Latest articles

Similar articles

Subscribe to our newsletter

Instagram