Prodej aut v Číně v červnu vzrostl, poprvé za čtyři měsíce

Prodej aut v Číně v červnu vzrostl, poprvé za čtyři měsíce poté, co úřady snížily daně a nabídly dotace na podporu nákupu aut. A v červnu se zmírnily také blokády v souvislosti s onemocněním COVID-19. TASR o tom informuje na základě zprávy Reuters.

Podle nejnovějších údajů čínského sdružení výrobců aut (CAAM) se prodej na největším automobilovém trhu na světě v červnu zvýšil meziročně o 23,8 % na 2,5 milionu kusů. A prodej tzv. nových energetických vozidel, mezi něž Čína řadí kromě elektrických a plug-in hybridů i auta s vodíkovými palivovými články, vzrostl ve sledovaném období o 129,2 %.

V meziměsíčním srovnání prodej aut v Číně v červnu vzrostl až o 34,4%.

Prodej za celé 1. pololetí však tvrdě zasáhly přísná omezení v obchodním centru Šanghaj a dalších velkých městech v období mezi březnem a květnem. Konkrétně odbyt aut v 1. pololetí klesl o 6,6 % oproti stejnému období 2021.

Čínská vláda minulý měsíc snížila daň z nákupu aut na polovinu, konkrétně na 5 % pro auta s cenou nižší než 300.000 jüanů (44-056,10 eura) s dvoulitrovými nebo menším motorem.

Tato daňová úleva ovlivnila nákup téměř 1,1 milionu vozů, čímž vládě přinesla daňovou ztrátu 7,1 miliardy CNY, uvedl oficiální deník People’s Daily.

V květnu a červnu začaly některé místní samosprávy nabízet dotace spotřebitelům ochotným vyměnit vozidla s benzinovým motorem za elektromobily. Některá města rozšířila také kvóty na vlastnictví aut.

Tento měsíc vláda v Pekingu informovala, že zváží prodloužení daňových úlev pro elektrická vozidla a nastínila plány na vybudování dalších nabíjecích stanic a podporu nižších poplatků za nabíjení.

Buyer of car shaking hands with seller in auto dealership, view from interior of car. Close-up of handshake of business people. Concept of choosing and buying new car at showroom.

Červnové údaje CAAM byly obecně v souladu s údaji CPCA z minulého týdne, které za červen ukázaly meziroční růst prodeje o 22 %. CAAM sleduje širší škálu prodejů včetně užitkových vozidel, zatímco CPCA se zaměřuje na osobní auta.

Ale i přes příznivé výsledky za červen existují obavy, že nárůst nových případů onemocnění COVID s příchodem subvariantu omikron BA-5 do Číny opět zasáhne poptávku.

Latest articles

Similar articles

Subscribe to our newsletter

Instagram